Söndagarna

Söndagarna i Allianskyrkan i Älta

VI MÖTS VARJE SÖNDAG

Alla är välkomna att delta i församlingsgemenskapen

Varje söndag är det möte i Allianskyrkan i Älta, jämna veckor möts vi kl 11:00 till Gudstjänst och udda veckor kl 16:00 då det är nattvard, andakt, lovsång Messy Church eller föreläsning. Varmt välkommen!

Varje gudstjänst som börjar kl 11:00 är det är söndagskola för barnen. Efter dessa gudstjänster finns det fika för alla.

Vill du veta mer om hur gudstjänsterna är? klicka här.

Allianskyrkan i Älta är en kyrkan som drivs som en ideell förening. Varje söndag vi möts gör vi en frivillig insamling för att möjliggöra verksamheten.

Vill du ge en gåva:

Swish 123 553 13 30

Bg 5783-4079

SÖNDAGSPROGRAM

våren 2024

12/5 kl 16:00 Nattvardsandakt

Jens Helmersson talar om en hjälpare som kommer till oss.

19/5 kl 11:00 Gudstjänst i pingst

Jens Helmersson talar om den Helige Ande. Sarah Erskine och Kattarin von Szalay leder oss i musiken. Söndagsskola för barnen, Fika för alla efter gudstjänsten.

26/5 kl 16:00 Kreativ bön

Johanna Bernstone har förberett kyrkan för att vi ska kunna mötas i bön på ett konkret och kreativt sätt.

2/6 kl 11:00 Gudstjänst

Denna gång predika Roswitha Andersson och vi firar nattvard. Elizabeth Jansson och jessica Borgman leder musiken. Söndagsskola för barnen, Fika för alla efter gudstjänsten.

9/6 kl 16:00 Andakt

Lovsångsandakt med Ulrika och Mile Tasev

16/6 kl 11:00 Gudstjänst

Jens Helmersson talar om att vara förlorad och att bli återfunnen. Mikael och Kristina Nilsson leder musiken. söndagsskola för barnen, Fika för alla efter gudstjänsten.

30/6 kl 17:00 Sommarkväll

Lotta och elliot Andersson sjunger folkkära låtar och sommarpsalmer.

Sommarkvällarna i Allianskyrkan

30/6

Lotta och elliot Andersson sjunger folkkära låtar och sommarpsalmer. Andakt med Liza och Janne Jansson

14/6

Bandet Ukraine gästar och bjuder på klassisk musik från Ukraina. Sarah Erskine är värd för kvällen.

28/7

Andakt med Kurt-Arne Mörtsell från Skarpnäckskyrkan